Tulip Stress Relief Center - בלוג

טוליפ בלוג

שמירה על אורח חיים בריא וחיזוק המערכות בעולם המודרני

אורח חיים בריא מתחיל במחשבה

כמו כל דבר אחר בעולם המודרני, איכות החיים שלנו מושפעת מהאופן שבו אנחנו תופסים אותה, את עצמנו ואת המאמצים שאנו מוכנים לעשות כדי לקיים אורח חיים בריא ומאוזן.
על מנת לקיים אורח חיים בריא אין צורך לעשות שינוי קיצוני מהקצה אל הקצה. הרפואה המודרנית מבינה כיום כי צעדים קטנים דוגמת תזונה מאוזנת המכילה את כל אבות המזון הויטמינים והמינרלים, הקפדה על כמות שעות שינה מינימלית ואימון גופני מתון הם אפקטיביים במיוחד לשיפור אורח החיים היומיומי של כל אחד מאתנו, אך לא די באלו. אם את או אתה נמצאים בסטרס, חרדות או נותנים ללחצים של החיים לחדור מבעד לעצמות - יש לשחרר את הגוף במובן הפסיכולוגי בנוסף לפיזיולוגי.
על מנת לשמור על אורח חיים בריא עלינו להבין כי גופנו מורכב וניזון מהדברים אשר מוחדרים אליו בצורה אקטיבית דוגמת מזון, שתייה ועישון. כידוע, עישון הוא דבר מאוד לא בריא, שכן הוא פוגע בהעברת חמצן לאיברים חיוניים כמו הלב והמוח (ובכך גורם בין היתר לחולשה ולקוצר נשימה). 
 
הצורך בניקוי הרעלים המצטברים והמרצת מחזור הדם לחידוש פעילות המערכות החלשות או הפגועות נעשה בעיקר באמצעות שמירה על אורח חיים בריא משולב עיסויים ככלי לשיפור התפקוד הכללי.

 

​עיסוי כטכניקה לשמירה על אורח חיים בריא 

ככלל, תכלית עיסוי היא לשפר את מצבם הגופני והפסיכולוגי של המטופלים. עיסוי המתמקד בטכניקות שונות הכוללות לחיצות, ניעורים, סחיטות של השרירים, לישה, הנעות של המפרקים, מתיחות של השרירים ורבים נוספים מביאות לשיפור בתפקודם של כלי הדם ושל הלב.
במחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות, אנו עדים לאישוש הרעיון כי ניתן לצמצם פגיעות גופניות עקב מתח נפשי, להרפות את השרירים ובכך להרגיע את הגוף והנפש ולגרום למערכת העצבים להתאזן ובכך ולשפר את יכולות הריכוז והחשיבה. עיסוי מסלק מהגוף תאי עור מתים, גורם להאצה ולזירוז של חילוף החומרים, לפיזור של חומצת חלב ושל נוזלים שהצטברו בשרירים שגרמו לכאבים וחוסר נוחות (דוגמת עיסוי לימפטי בו עסקנו בכתבת הבלוג האחרונה שלנו)
עיסוי עובד על כל גוף האדם כמכלול ופותח את כל הערוצים בהם זורם הדם בגוף כך שמשתפרת הזרימה של האנרגיה במסלולים השונים (ברפואה הסינית, נקראים מרידיאנים). שיפור זרימת האנרגיה בגוף תביא לאיזון אנרגטי ולשיפור בתחושות, ברגשות ובתפקודו של המטופל - והכל תוך כדי הנאה רבה. עיסוי עדיף על פני שיטות טיפול אחרות בתחום המגע הגופני שכן מדובר בהליך "זריז" יחסית, המפעיל את העור ואת השרירים באופן ישיר ובכך פותח כל חסימה פיזית ואנרגטית שעלולה הייתה להיווצר/קיימת בגוף המטופל. 

טיפולים נפוצים הנחשבים למחזקי מערכות הגוף

עיסוי שוודי – עיסוי זה נעשה באמצעות שמנים מחוממים ונועד להמריץ את מערכת הדם, לחזק את מערכת החיסון, להרגיע את מערכת העצבים ולהשרות למטופל שלווה ורוגע. העיסוי מתחיל בטכניקה להרגעה גופנית החל מכפות רגליו של המטופל (יסוד האדמה) עד לראש (יסוד האוויר). העיסוי מסייע לתחושת הרוגע של המטופל ולשחרור שריריו.

עיסוי רפלקסולוגי – עיסוי זה נעשה בכפות הרגליים בלבד מתוך אמונה שכל מקום בכף הרגל מייצג אזור גופני מסויים. עיסוי זה מטפל בכאבי גב וראש וכן בעצירות, בעיות נשימה, מתח ועוד.

טיפול  בחמאם משולב עיסוי שוודי \ רקמות עמוק - טיפול יוקרתי זה נעשה על ידי מעסה אשר בעזרת כפפה מיוחדת, יעסה את גופך ובכך יסיר את תאי העור המתים. שילוב החמאם עם עיסוי רקמות עמוק עוצמתי, נועד לשפר ולפתוח חסימות בדם או לחילופין בשילוב עם עיסוי רקמות עמוק הנועד לשחרר הדחקות נפשיות ורגשיות הנאגרות בגוף וגורמות לבעיות פיזיות ו/או נפשיות.

החומרים בטיפול זה הם טבעיים: הסבונים בהם נעשה שימוש בחמאם עשויים משמן זית , קוקוס ומינרלים כמו מלח מים המלח .

 

עיסוי רקמות עמוק - שיטת עיסוי המתמקדת ברקמות העמוקות ונועדה לשחרור הדחקות נפשיות ורגשיות הנאגרות בגוף הגורמות לבעיות פיזיות ו/או נפשיות. בעיסוי זה משתמשים בשמן שקדים חם כבסיס לעיסוי שכן שקדים עשירים בוויטמין E ובנוגדי חמצון. בנוסף לשמן השקדים, משתמשים בשמן אתרי רוזמרין אשר לו השפעה חזקה על סירקולצית הדם וכחלק מסגולותיו הוא נועד לטיפול בכאבים התעייפות השרירים. עיסוי רקמות עמוק משחרר את הרקמות התפוסות ומניע את זרימת הדם. הטיפול מומלץ למי שמעוניין בשחרור מתחים נפשיים ושרירים  תפוסים. התוצאה המשמעותית ביותר מתקבלת בסדרה של 4 טיפולים (טיפול אחד לשבוע).

 

ארבעה טיפים לאורח חיים בריא ומאוזן

1. קבעו את הצרכים הקלוריים היומיים שלכם: על מנת להאיץ את מנוע שריפת השומנים, יש להימנע מאכילת כמויות עודפות של מזון. קבעו את כמות הקלוריות שאותה עליכם לצרוך מדי יום. כמות זו צריכה לגרום לכם למאזן קלורי שלילי, שיאפשר ירידה מתונה במשקל. 

 

2. הקפידו על פעילות גופנית ותנועה: פעילות גופנית תורמת לשריפה של עד 40% מצריכת הקלוריות היומית. על פי המלצות ארגוני הבריאות, מומלץ לצעוד 6-4 פעמים בשבוע במשך 30-60 דקות בכל פעם. אם אינכם יכולים להגיע למינון המומלץ, חפשו כל דרך אפשרית להגדיל את כמות הצעדים היומית: הפסקות להליכה באמצע יום עבודה, טיול רגלי עם הכלב, השתמשו במדרגות ולא במעלית או במדרגות נעות.

 

3. הקפידו על שעות השינה: מחקרים מצאו שהיעדר בשעות שינה (הקפידו על 8-7 שעות שינה מדי לילה) עלול להגביר את מידת התיאבון, לשבש את קצב חילוף החומרים ולהאט את קצב הירידה במשקל. אנשים הסובלים מחוסר שינה נוטים לחוש רעב, למרות שאכלו כמות מספקת של מזון. 

 

4. שתו מספיק נוזלים: במחקר שנערך בגרמניה נמצא ששתיית מים מספקת (8-10 כוסות מים ביום) עשויה להגביר את קצב חילוף החומרים. התהליכים המטבוליים שורפי הקלוריות דורשים נוכחות של מים על מנת שיוכלו להתבצע ביעילות. בנוסף, המים עוזרים לנו להרגיש שבעים, הם מדכאים במעט את התיאבון, "שוטפים" את המערכות ומקטינים את הנפיחות.
 

 

כיוון שטיבן של בעיות להסתדר ושל מצבים קשים לחלוף בקלות רבה יותר יחסית לנזקים הפיזיים והנפשיים הנגרמים ממצבי דוחק וסטרס, הרפייה של הגוף והנפש בעיסוי תדיר, אחת לכמה ימים או מסאז' פעם בשבועיים משמשת כטעינה אנרגטית לכל דבר.
 




















 

מחפשים חווית טיפול לחיזוק הבריאות ולשחרור גופני ונפשי? תאמו טיפול כבר היום